lek. Mateusz Gajda

Specjalizuję się w dziedzinie angiologii – nauki zajmującej się chorobami naczyń żylnych oraz tętniczych.
Regularnie prowadzę szkolenia z diagnostyki ultrasonograficznej w zakresie oceny naczyń żylnych oraz tętniczych dla lekarzy w ramach kursów organizowanych przez Medycynę Praktyczną.
Obecnie pracuję naukowo nad zagadnieniem jakości życia pacjentów po zabiegach wewnątrznaczyniowych.
Jestem doktorantem w Szkole Doktorskiej Nauk Medycznych i Nauk o Zdrowiu w Katedrze Mikrobiologii Lekarskiej CM UJ realizujący badania w temacie infekcji w obrębie kończyn dolnych.

Angiolog EsterClinic Jaworzno - czym jest angiologia?

Dziedzina medycyny zajmująca się leczeniem naczyń żylnych oraz tętniczych i związanych z nimi patologii w zakresie unaczynienia obwodowego. Angiologia jako poddziedzina wywodząca się z chorób wewnętrznych, jest bardzo rozległą specjalizacją związaną z takimi dziedzinami jak neurologia, chirurgia naczyniowa, reumatologia, kardiologia czy hematologia.

Kiedy należy rozważać wizytę u angiologa?

Początkowe objawy związane z problemami naczyniowymi są zazwyczaj błahe. W zależności od schorzenia może to być drętwienie i obrzęki nóg, ból łydki lub innych części kończyny podczas szybkiego chodu, nieleczące się rany kończyn dolnych, zawroty głowy.

W takich przypadkach należy zgłosić się do lekarza Angiologa celem dalszej diagnostyki i leczenia, aby zapobiec eskalacji problemów zdrowotnych. Odpowiednio wczesna diagnostyka może pomóc w zahamowaniu rozwoju choroby i zmniejszyć inwazyjność zbiegów naczyniowych w późniejszym czasie.

Na czym polega diagnostyka?

W diagnostyce naczyniowej jednym z podstawowych narzędzi w pracy lekarza Angiologa jest ultrasonografia dopplerowska, która pozwala dokładnie zdiagnozować problemy naczyniowe przed przystąpieniem do bardziej inwazyjnych procedur.

Nie zawsze zmiany naczyniowe wiążą się z koniecznością interwencji wewnątrznaczyniowej w trybie zabiegowym, ze względu na możliwą wczesną diagnostykę i profilaktykę dzięki zastosowaniu badań USG.

W przypadku diagnostyki żylaków kończyn dolnych badanie to pozwala wykryć schorzenia układu żylnego, które może być podstawową przyczyną powstawania schorzenia. Wyniki badania dopplerowskiego są decydujące w podjęciu decyzji o sposobie i rodzaju leczenia.

Jeśli szukasz angiologa Katowice lub angiologa Sosnowiec warto dojechać do EsterClinic w Jaworznie.