81f8e3d3-5087-44fa-9041-f927d8cb1e6c

lek. Aleksander Sneka

Jestem absolwentem Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.Na co dzień pracuje z pacjentami
w Oddziale Psychiatrii Szpitala Powiatowego w Chrzanowie.Zajmuję się leczeniem zaburzeń psychicznych występujących w trakcie kryzysów życiowych, zaburzeń nerwicowych,zaburzeń nastroju i emocji oraz leczeniem psychoz. W pracy z pacjentami zwracam szczególną uwagę na partnerską relację między lekarzem,
a pacjentem.Stale poszerza swoją wiedzę z zakresu psychiatrii.

Psychiatria – czym jest?

Psychiatria to dziedzina medycyny zajmująca się zapobieganiem, leczeniem oraz badaniami w zakresie wszelkich zaburzeń i chorób psychicznych.
Psychiatra w EsterClinic jest specjalistą, do którego Pacjenci zgłaszają się w przypadku problemów ze snem, depresją, lękami, uzależnieniami, ale również w sytuacjach życia codziennego np. kiedy przeżyłeś silny stres lub sytuację traumatyczną. Lekarz zajmuje się także zaburzeniami osobowości,
leczeniem psychozy czy schizofrenii.

Wizyta

Wizyta u psychiatry jest często tematem tabu, osoby zmagające się z zaburzeniami psychicznymi wstydzą się swojej choroby. Podobnie jak w przypadku bolącego zęba udajemy się do dentysty, tak w przypadku problemów natury psychicznej należy udać się do psychiatry. Wizyta u psychiatry powinna być traktowana jak konsultacja u każdego innego lekarza i nie jest to powód do wstydu.

Jakie choroby leczy psychiatra?

Depresja

Jedna z najczęściej występujących chorób psychicznych, jeśli długotrwale towarzyszy Ci smutek, odczuwasz brak energii oraz masz problemy ze snem powinieneś skontaktować się ze specjalistą.

Zaburzenia snu

Jeśli cierpisz z powodu trudności w zasypianiu, budziusz się w nocy,
masz problemy z zapamiętywaniem spraw z życia codziennego.

Zaburzenia lękowe

Częściej dotykają kobiet niż mężczyzn, każdy z nich przejawia się nieco inaczej. Masz napady paniki lub inne dolegliwości lękowe – zgłoś się do nas po pomoc.

Uzależnienia

Uzależnienie od alkoholu, narkotyków, leków uspokajających, to
zaburzenia, które można i trzeba leczyć.

Schizofrenia

W przebiegu choroby typowe są epizody psychotyczne, które obejmują omamy i urojenia, jak również okresy zubożenia emocjonalnego, wycofania i apatii, jednak objawy te nie muszą oznaczać diagnozy schizofrenii, dlatego niezwykle ważna jest diagnostyka.

Zaburzenia odżywiania, zaburzenia osobowości

Jak przebiega pierwsza wizyta u psychiatry?

Podstawowym badaniem, które wykonuje psychiatra w EsterClinic jest wywiad lekarski oraz ocena zgłaszanych objawów. W trakcie konsultacji psychiatrycznej lekarz pyta o bieżące problemy i objawy.
Konsultacja zostaje poprowadzona w taki sposób, by stworzyć Pacjentowi bezpieczną przestrzeń, w której będzie mógł opowiedzieć o swoich problemach. Może się okazać, że psychiatra skieruje
Pacjenta na dodatkowe badania. Może również okazać się, że jedna konsultacja psychiatryczna nie wystarczy na postawienie ostatecznej diagnozy. Każda z konsultacji psychiatrycznych kończy się
sformułowaniem wniosków i zaleceń.

Zachęcamy do konsultacji psychiatrycznych, warto pokonać strach, który takim spotkaniom
towarzyszy. Najważniejsze, aby zrobić ten pierwszy krok i skonsultować swój stan ze specjalistą.