MOSIO-WÓJCIK

lek. Justyna Mosio-Wójcik

Absolwentka Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, członkini Polskiego Towarzystwa Otolaryngologów Chirurgów Głowy i Szyi. Od 2014 roku pracuje w Oddziale Otolaryngologii i od 2015 roku w Poradni Otolaryngologicznej Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie.

Laryngologia EsterClinic Jaworzno

to dziedzina medycyny zajmująca się leczeniem i diagnostyką chorób związanych z układem słuchu, mowy i oddychania. Jeśli zauważyłeś u siebie takie dolegliwości jak długotrwały i nasilający się ból zatok, dyskomfort spowodowany zatkanymi uszami lub często pojawiający się ból gardła – powinieneś umówić wizytę u laryngologa. Nie lekceważ objawów, które mogą początkowo sugerować Ci się błahe. Lekarz laryngolog poza leczeniem farmakologicznym, przeprowadza również szereg zabiegów, dlatego jeśli odczuwasz powtarzający się ból zatok, czy cierpisz z powodu zatkanego ucha, laryngolog podczas wizyty może wykonać u pacjenta płukanie uszu czy zatok.

Powtarzająca się angina

Jedną z najczęstszych dolegliwości laryngologicznych wśród dorosłych jest powtarzająca się angina. Jeśli zdarza Ci się chorować kilkukrotnie w ciągu roku należy udać się do laryngologa, który może zalecić m.in. zrobienie wymazu z gardła, posiewu z gardła i migdałków, czy testów krwi. Czasami niezbędne okazuje się operacyjne wycięcie migdałków.

Przewlekłe zapalenie zatok

Dyskomfort spowodowany nieustannie pojawiającym się katarem i towarzyszący temu ból głowy – to objawy, które powinny skłonić Cię do odwiedzenia laryngologa, który oceni, czy przypadkiem nie należy zastosować leczenia operacyjnego.

W EsterClinic oferujemy specjalistyczną pomoc
w diagnozowaniu i leczeniu takich chorób jak:

• leczenie chorób ucha wewnętrznego

• leczenie chorób ucha środkowego i wyrostka sutkowatego

• leczenie chorób ucha zewnętrznego

• wady wrodzone ucha

• kłopoty ze słuchem

• zawroty głowy

• szumy uszne

• choroby gardła i krtani

• stany zapalne zatok przynosowych

• leczenia gruczołów ślinowych

Laryngolog Jaworzno - jak wygląda wizyta?

Na podstawowe badanie laryngologiczne składa się wstępny wywiad z pacjentem, badanie zewnętrzne ucha oraz badanie wewnętrzne przewodu słuchowego, badanie jamy nosowej, jamy ustnej, gardła, krtani oraz węzłów chłonnych. Laryngolog podczas wizyty pacjenta wykonać może następujące badania:

Badanie otoskopowe

Badanie laryngologiczne, które polega na wziernikowaniu ucha za pomocą specjalnego urządzenia — otoskopu. Otoskopowe badanie uszu pozwala na zdiagnozowanie chorób ucha zewnętrznego i środkowego

Rynoskopia

Nieinwazyjne badanie laryngologiczne nazywa inaczej wziernikowym badaniem nosa. Jego celem jest ocena stanu jam nosowych, zatok, małżowin nosowych oraz błony śluzowej nosa. Dzięki badaniu lekarz jest w stanie stwierdzić, czy pacjent posiada polipy, guzy, bądź czy występuje u niego skrzywienie przegrody nosowej. Jest to jedno z najprostszych i najmniej inwazyjnych badań.

Jeśli szukasz laryngologa Katowice lub laryngologa Sosnowiec warto dojechać do EsterClinic w Jaworznie.