Laserowe usuwanie żylaków (EVLA) – metoda, która osiąga 98% skuteczności

Przewlekła niewydolność żylna występuje w Polsce u około 25% populacji dorosłych. Choroby żył są obecnie wpisane na listę chorób cywilizacyjnych, a do całkiem niedawna leczenie żylaków kojarzone było jedynie z bolesną operacją. Bez wątpienia osiągnięciem nowoczesnej medycyny, które okazało się przełomem w leczeniu żylaków stało się laserowe usuwanie żylaków (EVLA).Powstawaniu i powiększaniu się żylaków sprzyjająpredyspozycje genetyczne oraz inne czynniki, takie jak:

• długotrwałe siedzenie i stanie,
• otyłość,
• zaparcia,
• leczenie hormonalne,
• ciąża
• przebyta zakrzepica żylna.

Częstość występowania żylaków rośnie wraz z wiekiem pacjenta.
Niewielkie żylaki mogą nie dawać dolegliwości, jednak w późniejszej fazie choroby pojawia się uczucie ciężkości, zmęczenia, ból kończyn dolnych, obrzęk, przebarwienia skóry, a nawet owrzodzenia, najczęściej w okolicy dolnych partii goleni.

Laser neoV o długości fali 1940 nm to złoty standard w leczeniu niewydolności żylnej

Metodą, która osiąga 98% skuteczności jest leczenie laserowe (EVLA).
W naszej Klinice stosujemy jeden z najnowocześniejszych laserów neoV – o długości fali 1940nm, dzięki czemu w trakcie jak i po zabiegu dolegliwości bólowe są minimalne i związane głównie z rozciągnięciem tkanek poprzez
wprowadzony płyn znieczulający. Podczas zabiegu laserem do wnętrza żyły, w celu jej zamknięcia, zostają wprowadzone bezpieczne, jednorazowe światłowody radialne. Taki sposób likwidacji niewydolnych żył nie pozostawia żadnych blizn, co ma niebagatelny wpływ na estetykę nóg. Laserowe usuwanie żylaków (EVLA) to innowacyjna metoda leczenia, która
stanowi główną z rekomendowanych metod usuwania niewydolnych pni naczyniowych. Poprzez wprowadzenie nowych technik lekarz angiolog jest w stanie zamknąć niewydolne żyły, bez konieczności wykonywania nacięć na skórze. Co ważne po laserowym usuwaniu żylaków kończyn dolnych, nie jest konieczna hospitalizacja, a pacjent może od razu powrócić do codziennych aktywności.

Laserowe usuwanie żylaków,
a efekty zabiegu?

Końcowy efekt zabiegu wymaga wchłonięcia się wszelkich podbiegnięć krwawych oraz płynu ochraniającego i znieczulającego okoliczne tkanki. Zwykle dobry efekt wizualny pacjent dostrzega po około miesiącu od wykonania zabiegu.

Jak wygląda zabieg laserowego usuwania żylaków?

Podczas zabiegu lekarz angiolog pod kontrolą USG, nakłuwa naczynie cienką igłą, a następnie wprowadza do niego specjalny prowadnik oraz śluzę naczyniową, dzięki czemu dostęp do naczynia odbywa się przy braku większego krwawienia ze światła naczynia. Następnie przez śluzę lekarz wprowadza specjalny cewnik zakończony wiązką laserową i wykonuje znieczulenie miejscowe wokół całej żyły poddawanej zamknięciu. Uruchamiając laser, energia termiczna doprowadza do uszkodzenia i zamknięcia naczynia, które postępuje wraz z wysuwaniem cewnika z naczynia. Rekonwalescencja trwa zwykle od 4 do 5 tygodni. W tym czasie należy starać się unikać przebywania w pozycji stojącej przez dłuższy okres w ciągu dnia, unikać wyczerpujących ćwiczeń fizycznych, gorących kąpieli oraz ekspozycji na promienie słoneczne. Kiedy pacjent stosuje się do zasad po zabiegu, leczenie przynosi zadowalające efekty.

Wskazania i przeciwskazania do zabiegu laserowego usuwania żylaków

Główne wskazanie do leczenia tą metodą stanowi objawowa niewydolność żylna tzn. przebiegająca z dolegliwościami bólowymi, obrzękami, zaburzeniami w postaci skurczy, zespołu niespokojnych nóg itp. Leczenie możliwe jest do przeprowadzenia w głównych pniach naczyniowych układu powierzchownego, szczególnie gdy nie doszło jeszcze do dużego zwiększenia ich średnicy.Metoda ta ma swoje ograniczenia oraz nie może zostać wykonana w każdym przypadku.

Do przeciwwskazań bezwzględnych (wykluczających
możliwość leczenia) należą:
• Ciąża,
• Okres laktacji,
• Stany zapalne skóry w okolicy zmian,
• Rozległe owrzodzenia w okolicy zmian,
• Przebyta silna reakcja uczuleniowa po podaniu leków
tzw. wstrząs anafilaktyczny
• Niedokrwienie kończyn dolnych

Do przeciwwskazań względnych (wymagających oceny przez
lekarza) należą:
• Bardzo rozległe żylaki,